Marsbahis Giriş, Marsbahis Güncel, Marsbahis Güncel Adresi, Marsbahis Giriş Adresi, Marsbahis Girişi, Marsbahis Güncel Sitesi, Marsbahis Güncel Linki, Marsbahis Yeni Adresi, Marsbahis Giriş Linki, Marsbahis Resmi Sitesi, Marsbahis Yeni Giriş, Marsbahis Kesintisiz Giriş, Marsbahis 2025 Güncel Adresi, Marsbahis Hızlı Giriş, Marsbahis Online Giriş, Marsbahis Mobil Giriş, Marsbahis Sorunsuz Giriş, Marsbahis Güncel Web Sitesi, Marsbahis En Son Adresi, Marsbahis Kayıt Ol, Marsbahis Üye Girişi

Ya kamyonlardaki gibi bağlansaydı? Konteyner gerçeği: 123 milyon lirayı dökmeye razılar

Marsbahis

Administrator
Yönetici
Katılım
Ocak 22, 2025
Mesajlar
13,361
Tepkime puanı
0
Puanları
36
678bbc61b41e718fc5fc9bdf.jpg

Derleyen: Zeynep Dilara Akyürek / Milliyet.com.tr – 2023 itibarıyla dünya sularında toplamda 5 bin 884 konteyner gemisi, yükünü taşımak için dev dalgalarla boğuşuyor. Bu gemilerin devasa konteynerler içinde taşıdığı yükler, kimi zaman dalgaların azizliğine uğrayabiliyor. Böyle bir durumda konteyner gemiden düşüyor ve içindeki kargolar derin sularda belki de bir daha hiç bulunmamak üzere dağılıyor. Ancak konteyner ve içindeki yük bir başka gemi tarafından bulunursa ‘ganimet’ sayılıyor ve bulan kişiye ait oluyor. Üstelik içindeki yükün maddi değeri de bu noktada hiçbir şey ifade edilmiyor. Yani çok pahalı kargolarla dolu olsa bile gemiden düşen konteyner, artık kaybedilmiş ‘para’ demek. Üstelik her yıl kaybolan bin 679 konteyner olduğu varsayıldığında bu, yaklaşık 3,5 milyon dolarlık yani 123 milyon 730 bin 561 liralık mal kaybı demek oluyor. Peki gemiler nasıl oluyor da milyon dolarlık zararı görmezden geliyor?

677fc3c24870ab9862fcd96a.jpg


DÜŞMEMELERİ İÇİN ÖNLEM ALINIYOR


Dünya Nakliye Konseyi’nin verilerine göre, 2008 ila 2013 yılları arasında yılda ortalama 546 konteyner kayboldu. Bu veriler, fırtına gibi doğa olayları hesaba katılmadan hesaplanmış. Yani bu sayı aslında çok daha fazla. Öyle ki 1 yılda kaybolan konteyner sayısı bin 679’u buluyor. Fırtına beraberinde dalgayı, dalga ise tehlikeyi getiriyor. Ticari konteyner gemileri dev su kütlelerinde bir de dalgalarla boğuşuyor. Geminin sallanmasına dayanamayan konteynerlerin akıbeti ise dalgalarla yalnız başına boğuşmak ya da gemiden düşüp batmak. Bu konteynerlerin düşme sebebi hiçbir önem alınmaması ya da düşememeleri için bağlanmamaları da değil. Aksine birbirlerine sıkı sıkıya bağlı konteynerler gemi ve mürettebat için dönülmez bir hatanın başlangıcı olabilir. Bu nedenle ip, halat ya da zincir gibi malzemeler yerine konteynerlerin kendi üzerinde birbirlerine kenetlenmesini sağlayan ‘twistlock’ sistemi var.

Alıntı Metni
Son dakika... Trump bugün yemin ediyor! ABD'nin Orta Doğu'da yeni hedefi: Yıllardan beri ezeli düşmanı!

677fc3c14870ab9862fcd961.jpg


YÜKÜ ‘AĞIR’: GEMİYİ BATIRDI!


Yanlış yükleme ve ağırlığın dengesiz dağıtımı gemi için hayati bir hatanın başlangıcı olabilir. Yükün gemiye sabitlenmesinin yanında, yanlış sabitlenmesi parayla telafi edilemeyecek sonuçlar doğuruyor. Yakın bir tarihte, 23 Aralık 2024’te İstanbul-Avcılar'daki Ambarlı Limanı’nda, kargo gemisi ‘Amnah’ın rıhtımda yükleme yaparken beklenmedik bir şekilde bir tarafa yatmasıyla endişe dolu saatler yaşandı. 101 metre uzunluğunda ve 3999 groston ağırlığındaki gemi, yaşanan panikten saatler önce rıhtıma yanaştığında emniyete alınmıştı. Ancak yeni konteynerler yüklenirken ‘alabora’ olan gemi için yapılan araştırmada ilk bulgular, uygunsuz yükleme planları yapıldığını ortaya çıkardı. Herhangi bir konteyner bile kaybetmeden limana ulaşan gemi, yükünün çoğunu indiremeden alabora oldu. Yaşananlar üzerine Deniz Emniyeti Derneği Başkanı Cahit İstikbal, bu tür vakaların sağlam denge hesaplamalarının ve mürettebat hazırlığının hayati önemi olduğunu göstergesi olduğunu açıkladı. Gemiden konteynerler düşebiliyor ve gemi üzerinde konteynerler varken de alabora olabiliyordu. Üstelik toplamda 5 bin 884 konteyner gemisinin dünyanın dört bir yanında olduğu varsayılırsa kaybedilen konteynerlerin zararı azımsanamayacak derecede fazla.

Kaybolan konteynerler bir gemi özelinde bakıldığında yükün tamamı da olabiliyor ve göze bir hayli fazla görünüyor. Aslında her yıl bin 600’den fazla konteynerin kaybolduğu düşünüldüğünde toplam kaç konteyner olduğunu sormak durumun ciddiyetini anlamak için şart.Bir kargo gemisi yılda yaklaşık 120 milyon konteyner taşıyor. Dünya genelindeki konteyner sayısı hesaplandığında ise kaybolan bin 679 konteynerin oranı oldukça düşük. Kaybolan konteynerler, taşınan toplam konteyner sayısının yalnızca yüzde 0,00001'ini oluşturuyor. Kaybolan konteynerlerin toplam maliyeti ise milyonlarca lirayı buluyor. Ne olursa olsun denizciler için milyon lira kaybetmek, milyar lira kaybetmeye tercih ediliyor. Peki ama nasıl?

Esad'ın milyon dolarlık deposu ortaya çıktı! Yola çıkmak üzereymiş...

677fc3c14870ab9862fcd965.jpg


70 BİN LİRA MI, 3.5 MİLYAR MI?

Denizcilik firmaları için büyük bir kargo gemisini filosuna katmak, 100 milyon dolardan fazlasına mal oluyor. Bu da 3 milyar 535 milyon 534 bin 60 liraya denk geliyor. Bir geminin denizcilik faaliyetlerini aktif şekilde sürdürmesi ve sürekli kargo taşıması da istenmeyen kazalarla karşılaşma ihtimalini artırıyor. Konteyner gemilerinde taşınan yüklerin denize düşmemesi için gerekli önlemler alınsa da, zaman zaman kazalar yaşanabiliyor. Gemiden düşen bir konteynerin ortalama maliyeti ise 2 bin dolar yani yaklaşık 70 bin lira olarak hesaplanıyor. Eğer mürettebat ve firmalar, konteynerler gemiden hiç düşmesin, 70 bin lira bile kaybedilmesin ve yük, sıkı sıkı gemiye bağlansın diyecek olursa yanlış teknikler devreye giriyor. O dakikadan sonrası ise 3.5 milyar doların suya dökülmesi demek!

Alıntı Metni
Adana Demirspor - Fenerbahçe maçında gol iptalleri ve kırmızı kart kararı doğru mu? 'Bu pozisyon VAR'a kalmamalıydı'
Survivor'a bir isim daha veda etti! Sevgi havuza düştü ve yürekleri ağza getirdi
 
Üst